top of page

"בשביל מה להרגיש???"

עודכן: 25 ביוני 2020


"בשביל מה לי לעבור את כל הכאב הזה?" היא אמרה לי בעיניים מלאות בדמעות. חייכתי אליה במבט מלא אהבה וחמלה "מתוקה שלי, את מרגישה את זה כך או כך" השאלה הזאת צפה ועולה מולי מפעם לפעם. באחת הפעמים היא הגיעה מחברה כאשר שיתפתי אותה בכאב אישי שעברתי בתוכו. זה מצחיק, כי דווקא במקום בו מצאתי את עצמי כואבת, היא כאילו באה להגיד לי – "את רואה? כואב לך עכשיו. בשביל מה? בשביל מה את עושה את זה לעצמך?" ואפילו שם, בתוך הכאב, לא היה לי שום ספק ש- להרגיש זה חופש.

הרי אותם רגשות שאני מרגישה עכשיו – הרגשתי גם קודם. את רובם הדחקתי, אבל להדחיק זה לא אומר לא להרגיש אותם... להדחיק אומר שהם שם כל הזמן, כמו טינטון באוזניים, מן תדר חלש, לחישה, מן תחושה מוזרה שהיא שם ולא שם.. להדחיק אומר שזה נוכח-לא-נוכח, דבר שהיום אני יודעת להגיד כמה הוא משפיע על החיים ואפילו שולט בהם..

אז בלי להסס ואפילו בלי לקחת נשימה-למחשבה, יריתי עליה – "קיבלתי את החיים שלי בחזרה." "פעם, התחושות האלו היו בכל מקום בחיי. אחרי התהליך שעברתי, אני יודעת להגיד שזה היה ברובו פחד, שישב הרבה באזור הכתפיים והחזה, והוא פשוט היה שם. כמו קול שקט וקטן שמכווין אותי בחיים, כיוון והוא קיים. לוחש לי דברים באוזן לפעמים גם מבלי שאשים לכך לב."

כשבחרתי להכיר את עצמי ולהתקרב, כשבחרתי להסכים להרגיש – הוא כבר לא היה קול חלוש וקטן. היו רגעים שהוא היה קול חזק וחד, כמו כאב גדול – שמגיע – ואחכ עוזב.

אז נכון, יש רגעים של כאב. יש רגעים שאני מבינה משהו על חיי או פוגשת מקום בתוכי שעדיין לא קיבל ריפוי. אבל היום – אני יכולה להיות עם הכאב הזה. אני יכולה להסכים להרגיש אותו ואני זוכרת שעוד רגע אני אמצא את עצמי שמחה ומחוייכת, כי הכאב הוא כמו גל בים – הוא מגיע וממש כך הוא גם מתפוגג והולך.. כמו פעימות הלב. וכל גל כזה שאני עוברת – מפחית ומעלים את אותם לחשושים, קולות רקע שנמצאים בתוכי.

וזה – מעניק לי את החופש. אם פעם כל דבר הפחיד אותי, והיו מקומות שזה היה כל כך מפחיד עד שלא הבנתי שאני מפחדת מהם – היום אני חופשיה הרבה יותר. אני עושה דברים שפעם מאד הפחידו או איימו עלי והיום הם חלק ממי שאני, הם התשוקה שלי בחיים. היום אני יכולה לראות אם משהו מפחיד אותי – ולבחור לנשום לתוכו או לבקש תמיכה. היום אני מכירה את עצמי וגם יודעת לעזור לעצמי או לבקש מאחרים להיות עבורי היום אני חופשיה

אז בשביל מה להרגיש? העניין הוא שאתם כבר עכשיו מרגישים! בכל רגע ורגע אנחנו מרגישים, בין אם אתם מודעים לזה או לא. בשביל מה להעלות את זה למודע? בשביל מה להתבונן בזה אתם שואלים? בשביל להיות חופשיים. בשביל להכיר את עצמכם באמת, בשביל לדעת מה מניע אתכם בחיים, בשביל לדעת מה אתם באמת באמת רוצים.

והאמת – שלהרגיש זה פשוט הדבר הכי כיף שיש. וכשתסכימו לחוות את כל קשת הרגשות שבתוככם – תוכלו לחוות שמחה, אושר, חופש, שלווה ונינוחות ברמות הרבה יותר גבוהות.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page