top of page

איזה טיפול יכול לעזור לאנשים רגישים מאד?

בתור אישה רגישה מאד אני יכולה להגיד שרגישות יתר יכולה להיות גם אתגר. הרבה פעמים שומעים אנשים שאומרים שזו ברכה ואני בעברי לא הבנתי. כי עבורי הרגישות היתה מלאה בכאב וחוסר אונים שלא הצלחתי להכיל. הרגישות שלטה בי וסבלתי הרבה.

לקח לי הרבה זמן להבין שמה שאני מרגישה הוא לא בהכרח המציאות אלא משהו שאני חווה, משהו שקורה לי, ואולי אם אעבוד על זה אוכל לחוות מציאות אחרת. ההבנה הזו היתה פורצת דרך עבורי, כי עד אותה הנקודה לא חשבתי על האפשרות הזו בכלל. חשבתי שמה שאני מרגישה וחושבת זו האמת לאמיתה


ואז התחלתי להתאמן בשיטת סאטיה – אימון רגשי דרך הקשבה לגוף. ניסיתי הרבה שיטות טיפול בחיי עד שמצאתי את השיטות שעובדות עבורי ובעיני הן מעולות לאנשים רגישים - עבודה דרך הגוף. כי כשהתחלתי להתאמן בשיטת סאטיה ראיתי איך לאט לאט החוסן שלי התחיל לעלות ואחריו גם חוויית החופש, השמחה והנינוחות.


הסיבה לכך היא כי הרגישות נמצאת בגוף. אנשים רגישים מאד (רגישות יתר או קושי בויסות רגשי) אלו אנשים שמערכת העצבים שלהם מגיבה בעוצמה גבוהה יותר מאחרים לגירויים בסביבה.

מערכת העצבים מגיבה לכל דבר שקורה סביבנו. זה יכול להיות קול, תמונה, מחשבה, מבט, מגע - כל גירוי שאנחנו קולטים דרך החושים שלנו והמיינד.

מערכת העצבים מפרשת כל הגירוי ומקטלגת אותו - האם זה מצב של סכנה או לא. כל מערכת עצבים מפרשת גירויים לפי חוויות החיים המוקדמות והיבטים פיזיולוגים ורגשיים אחרים. אצל אנשים רגישים למשל המערכת יכולה לחוות סיטואציות כסכנה ולהיכנס למצב של עוררות יתר - מה שגורם לנו לחוש תחושות לא נעימות בגוף בעוצמה חזקה שלפעמים קשה להכיל.

עבודה על הויסות הרגשי משמע עבודה דרך מערכת העצבים

דרך תחושות הגוף והנשימה אנו מאמנים את מערכת העצבים להרגיע את המערכת ולגרום לה להבין שאין באמת סכנה ממשית.

העבודה היא ללמד את הגוף ומערכת העצבים להכיל את התחושות והרגשות שעולים בתוכנו מבלי לפרשם כמצב סכנה.

ואז זה כמו להתאמן בחדר כושר: אנחנו יכולים לפתח שרירים אחרים בגוף, שרירים תחושתיים-רגשיים. אם תלכו לחדר כושר במשך חודש תראו שהתרגילים שעשיתם בהתחלה יהיו לכם ממש קלים - כך גם עם השרירים התחושתיים-רגשיים. ככל שנעבוד עליהם ונפתח את היכולת להיות איתם - כך לגוף יהיה קל יותר ויותר לשהות עם תחושות לא נעימות. כך החוסן שלנו יעלה, העוררות הגופנית תרד ונוכל לווסת את עולמנו הרגשי בקלות יותר.

מאז שהתחלתי להתאמן בשיטת סאטיה החוסן שלי עלה מאד. דברים שפעם היו מפעילים אותי היום עוברים לידי. יש לי הרבה פחות תנודות רגשיות, אני מפחדת הרבה פחות, אני יציבה בחיי, קל לי להכיל את הרגשות שלי, הם כבר לא מאיימים עלי או מנהלים אותי. יש לי הרבה יותר חופש בחיים שלי, נינוחות ושמחה.


כלי נוסף שיכול לעזור הוא הנוירופידבק - שגם דרכו אנו עובדים עם מערכת העצבים ומלמדים דרכה את הגוף ויסות, הרגעה. דרך טיפול בנוירופידבק אנו יכולים לגשת ישירות לתפקודים הראשוניים (המוח) ולאמן אותו להוריד את רמות החרדה, המתח והעוררות הגופנית. שיטה זו הוכחה כיעילה מאד לטיפול בחרדה, דכאון, עוררות גופנית גבוהה, ocd, סימפטומים של פוסט טראומה ועוד.


אז תדעו שגם אם קשה ואתם חווים עוררות יתר ותחושות קשות ביום יום - זו לא גזירת גורל. ניתן בעדינות לעבוד עם התחושות וליצור חיווטים חדשים בגוף ובתודעה להקלה על חוויית החיים.

אנחנו לא חייבים לסבול, אפשר אחרת.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page