top of page

הכרות עם שיטת נוירופידבק

אז בגלל שלא הרבה מכירים את שיטת הטיפול בנוירופידבק (גם אני לא הכרתי עד שנתקלתי בה בספר 'נרשם בגוף' שמדבר על טיפול בפוסט טראומה), ובגלל שהיא יכולה לעזור לסימפטומים של חרדה, ויסות רגשי, מצוקות רגשיות, דכאון, הפרעות שינה ועוד שלל סימפטומים שהרבה אנשים חווים היום, חשוב לי שתכירו:

1. נוירופידבק זו שיטת טיפול שקיימת מעל ל-40 שנה בשוק

2. בארה"ב הנוירופידבק תפס תאוצה. זו שיטה מאד מוכרת, נחשבת ומקובלת

3. נוירופידבק זו שיטה שמוכחת כמטפלת בהצלחה בהפרעות קשב וריכוז (יותר מטיפולים אחרים), דכאון, חרדה, הפרעות שינה, תסמיני פוסט טראומה, עוררות גופנית, חרדה חברתית, ירידה בזכרון, OCD, לקויות למידה, התנהגות אגרסיבית אימפולסיבית, הפרעות אכילה, ויסות רגשי, פיברומיאלגיה, היפראקטיביות ועוד.

4. כיום ניתן לראות כיצד טראומה משנה את התמונה המוחית ומשפיעה על גלי המוח. בעזרת הטיפול בנוירופידבק יש לנו אפשרות לפנות ישירות למקור, המוח, ולשנות בחזרה את הגלים לתפקוד הנורמטיבי.

5. המוח הוא איבר גמיש והיכולת שלו ללמוד ולהשתנות היא עצומה, על זה נשען הטיפול בנוירופידבק – אנחנו מאמנים את המוח לעשות משהו אחר מההרגל שהתקבע, וזה משפיע על הסימפטומים שאנו חווים ביום יום.

6. נוירופידבק מגיע לתוצאה הרצויה של כדורים פסיכיאטרים רק בצורה אחרת – בנוירופידבק אנחנו מאמנים את גלי המוח נתיב חדש ומיטיב (להוריד את הגלים שמייצרים חרדה לדוגמא, להעלות את הגלים שמייצרים רגיעה). גלי המוח, שהם אותות חשמליים, משפיעים על הכימיה במוח, מה שמייצר את השינוי והרגיעה כמו שכדורים נגד חרדה ודכאון אמורים לעשות, רק בצורה שמתקבעת במוח. ברגע שנלמד נתיב חדש אין צורך להיות תלוי בטיפול לנצח.

7. ניתן להשתמש בנוירופידבק גם כדי להגיע לתפקודי שיא – לחדד יכולות, לשפר תפקודי זכרון, ריכוז, הבעה, שליטה עצמית, רוגע, יצירתיות, התמודדות במצבי לחץ וכו.

8. נאסא וחיל האויר האמריקאי משתמשים בטכנולוגיה הזו לשיפור הביצועים וחידוד יכולות.

9. מחקרים מראים שאחוזי ההצלחה לטיפול בנוירופידבק עומד על 80-90 אחוזים! אלו אחוזי הצלחה מאד גבוהים לשיטת טיפול.

10. כיום גם בארץ מתקיימים מחקרים בבתי החולים השונים ליעילות הטיפול בנוירופידבק לפוסט טראומה והפרעות קשב.

11. טיפול בנוירופידבק זו שיטת טיפול קונבנציונלית ומוכרת - מוזמנים לשאול את רופא המשפחה / הפסיכיאטר / פסיכולוג שלכם.

מוזמנים לצפות בקישורים לכתבה על הטיפול ששודרה בכאן 11, כתבה בעיתון הארץ ומהספר נרשם בגוף ממש פה באתר

https://www.irit-breath.com/%D7%9E%D7%AA%D7%95%D7%9A-%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%AA



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page