top of page

טיפים לתמיכה עצמית

טיפים כיצד לתמוך בעצמנו בתקופה מורכבת כל כך:

1. לקום בבוקר (בלי לגשת מיד לפלאפון). לקחת כמה נשימות עמוקות, להעניק מגע תומך ואוהב לגוף, יד על הלב ויד על הבטן, ולהגיד את המילה תודה. למצוא משהו אחד לפחות שאתם יכולים ורוצים להודות עליו.

2. לחשוב על דבר אחד שהייתי רוצה ליצור היום, דבר אחד שאני רוצה לעשות / להיות עבור עצמי, ודבר אחד עבור הסביבה או עבור אדם ספציפי בסביבתכם.

3. לשים מוזיקה טובה ונעימה בבוקר.

4. לשים לב לתחושות הגוף ולנשימה שלי במהלך היום. לראות אם אפשר להעמיק את הנשימה, אם אפשר לנוע לאט יותר ורך יותר.

5. לתרגל מדיטציה לפחות כמה דקות ביום. (אפשר אפילו דקה או 3)

6. פעילות גופנית, החל מריצה, הליכה, יוגה, אפילו תרגיל אחד של 5 או 10 דקות ביום. תראו אם הגוף מבקש פעילות רגועה יותר או נמרצת יותר.

7. זמן איכות עם עצמי כל יום – יכול להיות זמן עם מוזיקה וריקוד בבית, לשוחח עם עצמי, לקרוא, לרקוד, לכתוב, כל דבר שעושה לי טוב ונעים עם עצמי.

8. לעשות לפחות דבר אחד שבא לי לעשות ביום, בשבילי. זה יכול להיות לקנות ארטיק, סיבוב בים, לדבר עם חבר, אמבטיה ארוכה, לרקוד, לשים שיר – כל דבר.

9. להתבונן על היום שעברתי, מעין סגירת יום – איך היה לי היום, איך הרגשתי, מה היה לי טוב, מה היה לי פחות, היכן אני יכול להשתפר וללמוד לעשות אחרת.

10. להודות לפחות על 5 דברים כל יום לפני השינה. (מומלץ גם בבוקר).

11. לעצור להתבוננות כמה פעמים ביום, ולשאול את עצמי מה אני מרגיש. לראות אם נעים לי בגוף, ואם לא – איך אני יכול לעשות שיהיה לי נעים.

12. במידה ויש לי מחשבות טורדניות, לחץ, או פחד, להתחיל לחקור כיצד אני יכול לתמוך בי ברגעים האלו. מה אני יכול להגיד לעצמי שירגיע אותי, מה יעזור לי להירגע.

13. למצוא דרך להכניס לראש שלי משפטים חיוביים ותומכים. זה יכול להיות עם שעון מעורר שמקפיץ כל כמה זמן איזה משפט נחמד, אפשר לכתוב על היד, כשומר מסך בפלאפון או במחשב. תזכורת לתמיכה עצמית.

14. לעשות לפחות מעשה אחד של נתינה לאדם שאתה לא מכיר ולפחות מעשה אחד של נתינה לאדם שאתה מכיר ואוהב (מבלי שזה בא על חשבוננו)

15. להסכים לקבל מהסביבה. לקבל זה גם יכול להיות אחרי שביקשתי ממישהו תמיכה, עזרה, בכל דבר, או להסכים פשוט לקבל מאדם אחר.


מוזמנים להוסיף, לקחת מפה מה שמרגיש לכם, העיקר לתמוך בעצמכם



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page