top of page

כיצד לטפל בעצמנו ברגעי קושי



אבני הבניין לעבודה התפתחותית וטרנספורמטיבית בחיים - פוסט רביעי

כאשר אני מסתכלת על עבודת ההתפתחות בחיי ובחיי המתאמנים והסביבה שלי, אני רואה שההתפתחות מורכבת מכמה אבני יסוד שכאשר אנחנו מקיימים בחיינו - הטרנספורמציה מתרחשת בזרימה וקלילות.

אספתי את החלקים שבעיני הם החשובים והמשמעותיים ביותר כאשר אנחנו רוצים להתפתח ולצמוח, ובפוסטים הבאים ארחיב על כל אחד מהם.


היום אכתוב על היכולת לטפל בעצמנו

ככל שאנחנו מתקרבים לעצמנו ומכירים את התחושות, הרגשות והתפיסות שמנהלות אותנו, אנחנו נפגוש חלקים שנמנענו מהם עד היום; פחדים או כאבים ישנים שנמצאים ברקע ומונעים מאיתנו להגיע להגשמה העצמית שאנו רוצים.


לכן, חלק משמעותי נוסף הוא ללמוד לטפל בעצמנו ובמה שמתחולל בתוכנו. הרי קושי וכאב הם חלק מהחיים. זה נכון שככל שעושים עבודה התפתחותית החלקים האלו מתמעטים, אך מה שמאפשר לחלקים האלו לתפוס פחות ופחות מקום בחיינו זה היכולת שלנו לטפל בעצמנו תוך כדי קושי וכאב.


יש המון דרכים לטפל בעצמנו. זה מתחיל בהבנה שאיננו יכולים לשלוט בתחושות וברגשות שלנו. לפעמים נפגוש תחושות לא נעימות, איננו יכולים לשנות זאת. זה חלק מהחיים ומהצמיחה.

אני רואה לא פעם אנשים שמתנגדים ונאבקים, מנסים לשנות בכוח את מה שמתחולל בהם כרגע, במקום לתת לזה מקום ולהיות עם זה.


ההתנגדות מוסיפה לכאב ולקושי. טיפול בעצמנו מייצר הקלה.

לטפל בעצמנו משמע להתייחס למה שמתחולל בתוכנו.

לזהות היכן הכאב מופיע בגוף, לשהות איתו, לנשום לתוכו, מתוך ההבנה שנשימה היא שמווסתת את הכאב.

לטפל יכול להיות בצורת בדיקה - מה יכול לתמוך בי כרגע? ולעשות את זה. לפעמים טיפול עצמי יהיה פשוט לאפשר לי לנוח, לקחת הפסקה, לדבר עם חבר טוב, לשתות כוס מים, לכתוב או לאכול גלידה... כל דבר שיכול לתמוך ולייצר הקלה.


השאלה שתמיד עוזרת היא אם היית רואה ילד קטן בוכה או עצוב, מה היית עושה? איך היית נוהג איתו? לרוב כשאנחנו חושבים על ילד קטן, ברור לנו שהיינו ניגשים ותומכים בו, מאפשרים לו להרגיש את מה שהוא מרגיש ובודקים כיצד אפשר להקל עליו. לא היינו כועסים עליו ואומרים לו להפסיק להרגיש את מה שהוא מרגיש. זה לא באמת עובד.


אז למה כלפי עצמנו אנחנו מתנהגים אחרת?

באימון הסאטי, חלק מהעבודה היא ללמוד כיצד לטפל בעצמנו, כיצד לשהות ולהכיל את מה שמתחולל בתוכנו, כמו גם לייצר לאט לאט מיינד-סט אחר שתפקידו להקל על חוויית הכאב.


טיפול בעצמנו הוא אחד הדברים החשובים ביותר כשאנחנו מדברים על התפתחות וטרנספורמציה. כי כשאנחנו יודעים לטפל בעצמנו אנחנו מפתחים את ההבנה והביטחון שנוכל להתמודד עם כל מה שיבוא. כתוצאה מזה החוסן שלנו עולה ואנחנו מפסיקים להימנע מדברים (גם ברמה הלא מודעת) כיוון ויש לנו את היכולת להתמודד איתם.

אין צורך להימנע. יש בתוכך את כל מה שדרוש כדי לטפל בעצמך ולהתמודד עם כל דבר שיופיע בחייך.

ברגע שתמצא את הגישה לשם בתוכך - יתפתח גם החופש שלך


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page