top of page

למה שיטת סאטיה נחשבת שיטת אימון ולא טיפול?

עולמות העבודה הרגשית מתחלקים לשניים – שיטות הטיפול ושיטות האימון.

בטיפולים השונים הסמנטיקה היא – יש מטפל ויש מטופל. יש את האדם שמטפל ויש את האדם שמטפלים בו, שזקוק לטיפול.

באימון בשיטת סאטיה הסמנטיקה היא שונה - מאמן ומתאמן.

רוב שיטות האימון שקיימות כיום הן אימונים תוצאתיים להשגת מטרות.

לא כך המקרה באימון בשיטת סאטיה, שכן מדובר בשיטת אימון רגשי – דרך הקשבה לגוף.

הסיבה לכך היא שעבודה רגשית היא כמו חדר כושר – רק לשרירים אחרים: תודעתיים וגופניים (שכן עבודה על העולם הרגשי דרך הגוף משמע עבודה דרך מערכת העצבים, והיא זו שעוזרת לנו לווסת את עצמנו ואת עולמנו הרגשי).


באימון בשיטת סאטיה, המאמנת לא מטפלת באף אחד. היא מקשיבה, היא נותנת כלים, שואלת שאלות, מלמדת את המתאמן להקשיב לגוף שלו, להקשיב לאינטואיציה שלו, לנשימה, לתחושות, לרגשות, לקולות העמוקים שבתוכו, מאמנת אותו לבטוח בעצמו, לחזק את עצמו ולטפל בעצמו. כך כל מתאמן יוכל לייצר לעצמו תחושת מסוגלות, חוסן גבוה, ידע שיוכל להתמודד עם כל דבר שמופיע בחייו בצורה המיטיבה ביותר.

באימון בשיטת סאטיה אנחנו מתאמנים בחדר האימון פעם בשבוע, והמתאמן מוזמן ליישם את הכלים ביום יום; כיצד לטפל בעולמו הרגשי, להעלות חוסן (ויסות רגשי), ליצור שיח פנימי מיטיב ואוהב, כיצד לתמוך בעצמו ברגעי קושי ומשבר. זה אימון. וכדי לייצר שינוי משמעותי ומהותי בחיים שלנו, כדאי שנהיה אקטיביים לגבי זה. כדאי שנלמד לייצר את השינוי מבפנים, שנכיר ביכולות שלנו ובעוצמה הפנימית שלנו.

בדיוק כפי שאנחנו רוצים לרדת / לעלות במשקל – כדי לייצר שינוי עלינו ללכת לחדר כושר, לעשות פעולות אקטיביות כדי לייצר את השינוי – כך גם בעולמנו הפנימי והרגשי.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page