top of page

על אהבה עצמית

אבני הבניין לעבודה התפתחותית וטרנספורמטיבית בחיים - פוסט שביעי

כאשר אני מסתכלת על עבודת ההתפתחות בחיי ובחיי המתאמנים והסביבה שלי, אני רואה שההתפתחות מורכבת מכמה אבני יסוד שכאשר אנחנו מקיימים בחיינו - הטרנספורמציה מתרחשת בזרימה וקלילות.

אספתי את החלקים שבעיני הם החשובים והמשמעותיים ביותר כאשר אנחנו רוצים להתפתח ולצמוח, ובפוסטים הבאים ארחיב על כל אחד מהם.


היום אכתוב על היחסים שלנו עם עצמנו - פיתוח אהבה עצמית

מערכת היחסים החשובה ביותר בחיינו היום היא מערכת היחסים שלנו עם עצמנו. היא מגלמת בתוכה את מערכות היחסים האחרות שאנו מנהלים היום, והיא מושתתת על היחסים שהיו לנו עם הורינו והסביבה בילדותנו המוקדמת.

כילדים, אנחנו לומדים להעריך את עצמנו לפי תגובות הסביבה כלפינו. ילד שמקבל הרבה אהבה וקבלה יבין שהוא ראוי לזה, שהוא טוב, ויפנים זאת.


ילד שלא מקבל מהסביבה את הפידבק החיובי שרואים אותו, שמקבלים ואוהבים אותו כפי שהוא, לומד שמי שהוא זה לא טוב. שהוא לא ראוי ולא מגיע לו אהבה על מי שהוא, ולכן הוא יפנים זאת.

בבגרות, אנו נתייחס לעצמנו באותה הדרך ונראה את עצמנו לפי אותה הפנמה בילדותנו המוקדמת.

חשוב לזכור שהדרך שאנו רואים את עצמנו היום קשורה לפידבקים בילדותנו. זו לא האמת! אלו רק התפיסות שהפנמנו לגבי עצמנו, ואת התפיסות האלו ניתן לשנות.


כאשר אנחנו לא רואים את עצמנו כראויים, נוכל לראות זאת בכל מני דרכים בבגרותנו - במערכות יחסים לא מיטיבות, הערכה עצמית נמוכה שמשתקפת בשכר, במקום העבודה, בחיים בינוניים, חוסר סיפוק מתמיד, במצבנו החברתי ועוד. זה יופיע ויחלחל לחיים שלנו כיום.

לכן חשוב להבין מה היחסים שאנחנו מנהלים עם עצמנו ולראות כיצד אנחנו יכולים לייצר שם טרנספורמציה.

לאהוב את עצמנו, לראות את עצמנו כראויים, כשווים וטובים יכול לייצר פריצות דרך משמעותיות בחיינו הבוגרים.


אבל איך מגיעים לאהבה עצמית?

מתחילים בהכרות - כיצד אנחנו רואים את עצמנו ומה אנחנו חושבים על עצמנו?

ממשיכים בחקירה - איפה זה נוצר? מתי הבנתי על עצמי שאני לא ראוי? מתי התחלתי לשפוט את עצמי לחומרה? מתי הבנתי שמי שאני כפי שאני זה לא טוב?

ושם נשארים.


בתוך האירועים שייצרו את התפיסות האלו לגבי עצמנו יש עבודה רגשית מעמיקה לעשות. הרי לא סתם בחרנו להאמין למסקנות האלו. משהו קרה שם. ועל זה אנחנו רוצים לעבוד.

כאשר נכיר את המקומות האלו ונראה אותם בעיניים מפוכחות - נוכל לייצר חמלה כלפי מי שהיינו באותן סיטואציות ולרפא את החלקים הילדיים הכואבים שאנו סוחבים את ההשלכות שלהם איתנו עד היום.


אין דבר מרפא מעבודה על היחסים שלנו עם עצמנו.

נשלב את האחריות האישית עליה דיברנו בפוסט הקודם והטיפול העצמי שדיברנו עליו בעבר, עד שניצור שינוי משמעותי ביחסים עם עצמנו.


שינוי זה ייצר טרנספורמציה משמעותית גם בהיבטים נוספים בחיינו.

תהיו טובים לעצמכם.

זה מרפא

bottom of page