top of page

על שינויים, פחד ואומץ.

אני פוגשת אנשים רבים שמעוניינים לעשות שינוי בחייהם, הם מדברים על כך הרבה - על מה לא עובד להם ומה הם היו רוצים שיקרה. וכשאני שואלת אותם האם הם פועלים בנושא ומה הם עושים בשביל לייצר שינוי, לרוב אנחנו רואים שיש דברים שהם רוצים לעשות, אבל זה נגמר שם.


הסיבה היא שליצור שינוי בחיים מצריך לעשות משהו שונה. ולעשות משהו שונה ממה שאנחנו רגילים זה מפחיד. אנחנו מפחדים ממה שאנחנו לא מכירים ואנחנו בוחרים לא להכיר את מה שאנחנו מפחדים ממנו. רובנו מעדיפים להישאר במקום הנוח והבטוח גם אם הוא לא נעים או כייפי (ואני עדינה בתיאור) מאשר לקפוץ למים העמוקים ולהיתקל במשהו חדש שאנחנו לא מכירים.

מחיפוש מהיר של ציטוטי איינשטיין באינטרנט נתקלתי ב"אף בעיה אינה יכולה להיפתר עם אותה צורת חשיבה שיצרה אותה" ו- "אי שפיות היא לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה" ובכן - בני אדם הם לא יצורים שפויים מטבעם.


לעשות שינוי בחיים שלנו מצריך הרבה אומץ - להסכים לעשות משהו חדש, להסכים לפגוש את הפחדים והרגשות שלנו, להסכים לפגוש את הלא נודע, שזה מפחיד בפני עצמו, כמו גם להסכים לפגוש את האושר שלנו, הצמיחה, ההצלחה, ההגשמה - זה מפחיד לא פחות! אמנם אנחנו רוצים להתפתח אבל זו טריטוריה חדשה, ומה שחדש מפחיד.

אם אני מסתכלת על השינויים שעשיתי בשנים האחרונות מאז שבחרתי להתמסר לדרך של התפתחות והשתנות מתמדת, כל פעם מחדש כשאני עומדת בפתח השלב הבא בהתפתחות אני נתקלת בפחד הזה, בבהלה של - משהו חדש קורה כאן ואני עוד לא יודעת איך להיות עם זה.

ככל שהזמן עובר זה נהיה יותר ויותר קל.

כי אני לומדת להכיל את הפחד. כי אני מזכירה לעצמי שאני רוצה את ההתפתחות והצמיחה הזאת בחיי. אני רוצה לנפץ את תקרת הזכוכית שקיימת בתוכי שוב ושוב כדי לממש את עצמי. אני זוכרת שפחד הוא רק תחושה בגוף ובצד השני שלה נמצא החופש שלי. ואני מסכימה להיות שם, בתוך חוסר הוודאות והפחד.

אני יודעת שכדי לפרוץ את הגבולות של עצמי ולייצר משהו אחר בחיי ממה שיש לי היום, עלי להסכים לפרוץ את החומה ולצאת מאזור הנוחות. עלי להסכים לפחד ולהרגיש כל מני רגשות שעד היום לא הסכמתי להרגיש אותם, כי הם אלו שמונעים ממני לפרוץ.

אני יודעת שכדי לייצר משהו אחר בחיי עלי להיפגש עם חלקים בתוכי, לנשום עמוק בסיטואציות שפעם הלחיצו אותי ולייצר חוסן נפשי להיות עם כל מה שיעלה, תוך כדי שאני מטפלת בעצמי ומזכירה לעצמי שאני מוגנת ובטוחה. וככל שלמדתי לתמוך בעצמי ולהרגיש בטוחה ומוגנת, הצלחתי יותר ויותר להתמודד עם פחדים כאלו ואחרים בחיי, הצלחתי לפרוץ יותר תקרות זכוכית ולייצר יותר חופש.


כי שינוי משמעותי דורש לעשות משהו אחר ממה שאנחנו עושים עד עכשיו. כי שינוי דורש אומץ. וסבלנות. התמדה ואחריות. סקרנות. והרבה הרבה אהבה.

לצאת מהדפוסים המוכרים ולצעוד לעבר הלא נודע זה אחד הדברים המפחידים ביותר שיש. להסכים להשיל את העור והשכבה שמגינה עלינו, להסכים להיפרד מחלק מהסיפור שלנו ולראות מה נמצא מתחת זה מפחיד. להסכים לוותר על חלקים מהסיפור שלנו, על חלקים כואבים שמגדירים את מי שאנחנו, זה מפחיד, כי מי אנחנו בלי החלקים האלו?

כשאנחנו מסכימים לבחון את זה שם נמצאת הצמיחה שם נמצא החופש

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page