top of page

איך התגלגלתי לשיטת סאטיה - שיתוף אישי

בנערותי הייתי בטיפול פסיכולוגי. בגיל 15 אזרתי אומץ וביקשתי מהוריי למצוא לי מטפלת, והם אכן מצאו לי פסיכולוגית מקסימה שהייתי אצלה מספר שנים. עוד בגיל הזה חשבתי לעצמי שכשאגדל אני רוצה להיות כמוה, אני רוצה לעזור לאנשים ולהיות מטפלת.

במהלך הצבא ושנות העשרים המוקדמות לחיי הייתי במספר טיפולים פסיכולוגים נוספים, במטרה להיטיב עם עצמי ועם חיי, לחזק ולהעצים את עצמי. אני זוכרת את החוויה הדואלית שהיתה לי, שמצד אחד מאד עוזר לדבר על הדברים ועל מה שאני מרגישה, ומצד שני – גם כשאני מבינה משהו משמעותי וחשוב על עצמי ועל חיי – הכל נשאר אותו הדבר: הגוף שלי עדיין מכווץ, אני עדיין מפחדת – העולם הרגשי שלי נשאר באותו המצב.

והחוויה הזו היא שהביאה אותי לחפש טיפולים נוספים. בשנות העשרים לחיי התנסיתי במגוון טיפולים נוספים – אנרגטיים, CBT, ריברסינג (תרפיית נשימה) וטיפולי גוף-נפש נוספים, קורסים וסדנאות במטרה לטפל בעולמי הרגשי וליצור שינוי משמעותי בחיי שיישאר לאורך זמן.


ואז הגעתי לשיטת סאטיה. הגעתי דרך המלצה מחברה שהתחילה להתאמן בשיטה וראיתי אותה משתנה ומרגישה טוב יותר ויותר עם עצמה תוך זמן יחסית קצר – הבטחון העצמי שלה עלה, תחושת החופש שלה בעולם, היא היתה שמחה יותר, הגשימה את המטרות שלה ועוד.

אז התחלתי גם.

לא ידעתי בזמנו כלום על שיטת סאטיה, רק ידעתי שמדובר באימון רגשי.

מהר מאד במהלך האימון הבנתי מה זה אומר: גיליתי את נפלאות העבודה הגופנית, את הקשר העמוק שיש בין הגוף לנפש וכיצד ניתן לרפא דרכו. גיליתי שהדרך לויסות רגשי; הדרך להקלה על הסבל, על העולם הרגשי והצפות רגשיות, עובר דרך הקשבה לגוף ולנשימה, דרך למידה ואימון כיצד לטפל בעולם הרגשי, כיצד להקשיב ולתמוך בעצמנו במה שמתחולל בתוכנו.


גיליתי שכשאנחנו עושים עבודת עומק ומכירים את החוויה הגופנית והרגשית לעומק, הכיווצים והרגשות שכלואים בתוכנו – העולם הרגשי באמת משתנה, משתחרר. יש הקלה גדולה על הכאבים הפיזיים והרגשיים, נוצרת חוויית חופש גדולה. שחרור.

ככל שהעמקתי באימון הרגשי, התאהבתי יותר בשיטה. התאהבתי כי ראיתי איך לאט לאט אני מבינה את עצמי טוב יותר, איך אני טובה יותר לעצמי ולסביבה שלי, מפתחת חמלה ואהבה עצמית, מפתחת הקשבה לכל חלקיי ואני יותר חופשיה ומשוחררת.

ברגע הזה ידעתי שזה בדיוק מה שחיפשתי לעצמי, זה האני מאמין שלי בעולם, ומשם הדרך להפוך למאמנת בשיטה היתה קצרה ביותר. מצאתי את שאהבה נפשי. את הדרך שלי בעולם.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page