top of page

איך טרנספורמציה מתרחשת?


כאשר אני מסתכלת על עבודת ההתפתחות בחיי ובחיי המתאמנים והסביבה שלי, אני רואה שההתפתחות מורכבת מכמה אבני יסוד שכאשר אנחנו מקיימים בחיינו - הטרנספורמציה מתרחשת בזרימה וקלילות.

אספתי את החלקים שבעיני הם החשובים והמשמעותיים ביותר כאשר אנחנו רוצים להתפתח ולצמוח, ובפוסטים הבאים ארחיב על כל אחד מהם.

אחד הדברים החשובים ביותר - הכרות עצמית וסקרנות.

כאשר אנחנו מדברים על הכרות אנחנו מדברים על קרבה וסקרנות. לשאול שאלות, לקחת את המובן מאליו או מה שאנו מחשיבים כאמת ולשים עליהם סימן שאלה. אנחנו מדברים על היכולת לחקור ולהסתכל על עצמנו מקרוב - על המחשבות שלנו, הרגשות, התפיסות והתחושות.


בפילוסופיה של שיטת סאטיה, כל מקום שאנו חווים בו תקיעות או פער, שלא מצליחים לייצר את מה שרוצים בחיים - כל מקום שיש בו סבל ותסכול – זה מקום להכיר.

המקומות האלו הם סימן עבורי כמאמנת שיש משהו שהאדם לא רואה או מכיר על עצמו. הרי במציאות אין סיבה שלא נצליח לייצר את מה שאנחנו רוצים. בזרימה הטבעית של החיים אנחנו יכולים לייצר כל דבר שנרצה.


זה יכול להיות תפיסה לא מודעת, רצון לא מודע, פחד עמוק, רגש או תחושה לא נעימה שאנחנו מחזיקים בצורה לא מודעת והיא זו שלא מאפשרת לנו לעשות את הקפיצה שאנחנו רוצים.

לדוגמא – אדם שרוצה זוגיות ובמציאות זה לא קורה. הרבה פעמים כשנחקור את הנושא לעומק נגלה שיש לו תפיסות לא מודעות על כך שזוגיות היא דבר מפחיד או רע, על פחדים בקרבה ואינטימיות, או פחדים להיפגע

- אדם שנמצא בזוגיות שלא מיטיבה עבורו – כשנחקור לעומק אולי נגלה שכך הוא רואה זוגיות, שזה המודל שהוא חווה בבית, שהוא חושב שזה מה שמגיע לו, או פחד עמוק מנטישה.

- אדם שרוצה לגדול עסקית ולא גדל – לפעמים יש פחד שקשור להערכה עצמית נמוכה, ולפעמים אלו תפיסות לא מודעות שאם יגדל עסקית לא יהיה לו זמן להנאות החיים ויצטרך לעבוד המון וקשה

- אדם שרוצה להגדיל הכנסות – לפעמים נגלה תפיסות שקשורות לעסק כפי שראינו בדוגמא הקודמת, או תפיסות לא מיטיבות על כסף ועל להיות עמיד כלכלית.


בכל מקום שאנו לא מצליחים לייצר את רצוננו, מסתתרת אמונה/תחושה נוספת שאיננו בקשר איתה, וכשנכיר אותה ונסכים להתקרב אליה – משהו לאט לאט יוכל להשתחרר.

אחד המשפטים שהמורה שלי נטאלי בן דוד אלנתן (מפתחת שיטת סאטיה) תמיד אומרת, זה שיש לנו את מה שאנחנו רוצים. ותמיד אומרים לה, אבל זה לא נכון, אני רוצה משהו אחר, אני לא רוצה את זה.

וכשאנחנו חוקרים לעומק ונכנסים למסע ההכרות אנחנו רואים שלצד החלק שרוצה את השינוי, יש גם חלק שלא רוצה. שמפחד, שלא מאמין בעצמו.


החלקים הלא מודעים שבתוכנו הם אלו שמונעים מאיתנו לייצר באמת את מה שאנחנו רוצים. וכשאנחנו הופכים את הלא מודע למודע ומכירים מול מה אנחנו עומדים - נותנים מקום לחלק הזה, מקבלים אותו – שם משהו מתחיל להשתנות. שם האנרגיה התקועה, הפלונטר הגופני והרגשי, מתחיל לאט לאט להשתחרר.

הכרות עצמית היא משמעותית וחשובה ביותר בתהליך ההתפתחות.

היא הבסיס של שיטת סאטיה והיא זו שמאפשרת טרנספורמציה משמעותית ועמוקה.


bottom of page